wtorek, 22 kwietnia 2014

Zupa chrzanowa mojej mamy :)

Wiadomo, że już po świętach... ale przepis na tę zupę jest uniwersalny, nie tylko na Wielkanoc :)

Składniki:
·         Około 2 litrów wody
·         4-5 ziarenek ziela angielskiego
·         2-3 liście laurowe
·         30-40 dag boczku wędzonego (lub jakiejkolwiek wędzonki)
·         2-3 kiełbasy wędzone oraz białe w podobnej ilości
·         4 ugotowane na twardo jajka
·         Sól, pieprz
·         Przyprawy wedle gustu
·         Chrzan w słoiczku (u nas był to świeży chrzan)
·         3 łyżki śmietany 18%
·         Kromki chleba na grzanki
·         Rzeżucha do dekoracji





Do garnka wlewamy wodę, po kolei dodając ziele angielskie, liść laurowy oraz wędzonkę i zagotowujemy. Następnie wrzucamy kiełbasę wędzoną oraz przyprawiamy do smaku solą i pieprzem (oraz ulubionymi przyprawami). Gotujemy jeszcze ok. 10 min na wolnym ogniu, aby wywar przeszedł aromatem kiełbasy. Stopniowo dodajemy chrzan (wedle własnego  smaku). Na końcu zaprawiamy zupę śmietaną. Do drugiego garnka wrzucamy białą kiełbasę i chwilę parzymy we wrzątku. Wyciągamy i kroimy ją w grubsze plastry. Chleb kroimy w kostkę i smażymy na rozgrzanej patelni. Na dnie talerza układamy białą kiełbasę oraz pokrojone jajko i wszystko zalewamy zupą. Na górze układamy grzanki i posypujemy rzeżuchą do dekoracji.

2 komentarze:

  1. Jadłam chrzanową w nieco innej wersji, ta wydaje się być równie dobra ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja Mama od zawsze taką gotowała na śniadanie Wielkanocne ;), ja dodałem oprócz białej jeszcze wędzoną:), ale słyszałem o różnych wersjach... ;)

    OdpowiedzUsuń